Sälja hus i området:
Om du sålt ditt hus är du skyldig att meddela styrelsen. Skicka ett mejl till ansvarig i styrelsen, där du anger vem som köpt huset (namn och personnummer på samtliga nya ägare), datum för överlåtelsen och din nya adress.Vi meddelar då HSB som kan beräkna fördelningen av avgifter och skicka räkningar till rätt person. Avgifter för värme och vatten betalas fyra månader i efterskott så du kommer att få räkningar för detta efter att du flyttat. Om du kvitterat ut en tvättstugenyckel ska den överlämnas till den nya ägaren eller återlämnas till ansvarig i styrelsen.
Ansvarig för hantering av avflyttningar och för att välkomna nya medlemmar är Therese Sjöberg. Hon nås via e-post: therese.sjoberg@fardalasff.se
Köpa hus i området:
Den fasta månadsavgiften 2019 är till föreningen 1610 kronor, som betalas i förskott. Där ingår avgifter för drift och underhåll av våra gemensamma värme- och vattenanläggningar, mark och vägskötsel, ekonomiförvaltning, räntor och amorteringar, styrelsearvoden, basutbud IP-TV (Ownit) samt tillgång till att teckna bredbandsavtal med Ownit (fiber). I detta ingår INTE bredbandsavgiften (199kr/mån Ownit), el, sophämtning och garageavgift. Dessa betalas separat.
Utöver de fasta avgifterna betalar varje fastighetsägare en rörlig avgift för sin förbrukning av vatten och värme.